05 березня 2025 року на базі Лабораторії модернізації початкової освіти відбувся навчально-методичний семінар «Проблемний контур вдосконалення підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта» за участі науково-педагогічних працівників факультету початкової освіти.
Організатор семінару та доповідач – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі Лоюк Оксана Вікторівна.
У ході семінару розглядалися такі питання:
- Основні орієнтири оновлення робочих програм обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів.
- Організація неформального навчання здобувачів вищої освіти: досвід та перспективи.
У контексті першого питання розглянуто ключові аспекти оновлення робочих програм обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів, зокрема, необхідність їх відповідності сучасним освітнім стандартам, запитам ринку праці та індивідуальним освітнім траєкторіям здобувачів вищої освіти. Акцент зроблено на інтеграції компетентнісного та міждисциплінарного підходів, практико-орієнтованого навчання, використанні цифрових технологій. Особливу увагу присвячено розгляду змісту окремих структурних компонентів робочої програми. Так, зміст розділу «Програма навчальної дисципліни» має бути необхідним та достатнім для формування у майбутніх фахівців професійних компетенцій; «Методи навчання», «Методи контролю» – розділи, змістом яких мають бути найдоцільніші методи формування / перевірки сформованості результатів навчання; розділ «Критерії оцінювання результатів навчання» передбачає визначення критеріїв оцінювання результатів навчання всіх видів діяльності здобувачів освіти в ході опанування навчальної дисципліни.
Оксана Вікторівна, як координатор з неформальної освіти на факультеті, підкреслила значущість оптимального поєднання формальної та неформальної освіти, основними принципами якого є: гнучкість і взаємодоповнюваність, практико-орієнтованість, індивідуалізація навчання, спрямованість на розвиток soft skills, навчання впродовж життя (lifelong learning), використання сучасних цифрових та педагогічних технологій. Вона підбила підсумки неформального навчання здобувачів вищої освіти за І семестр 2024-2025 н. р. та озвучила перспективи здобуття ними неформальної світи. Оксана Вікторівна вкотре наголосила, що зарахування освітніх компонентів або їх складників на основі визнання результатів неформального навчання можливе лише для освітніх компонентів освітньої програми, які входять до навчального плану з наступного семестру. Визнання результатів проводиться до початку семестру, в якому згідно з навчальним планом передбачено опанування освітнього компоненту або його складників.
Науково-педагогічні працівники факультету взяли активну участь в обговоренні актуальних підходів до оновлення робочих програм освітніх компонентів з урахуванням сучасних вимог та тенденцій розвитку освіти; поділилися досвідом організації неформального навчання здобувачів вищої освіти.
Також учасники семінару окреслили перспективи активного долучення майбутніх учителів початкових класів ЗЗСО до самоосвіти та розвитку soft skills.