Heder6 1

Header6 0


Актуальні питання підготовки фахівців у сфері початкової освіти

  12 вересня 2024 року відбувся навчально-методичний семінар «Актуальні питання підготовки фахівців у сфері початкової освіти» за участі науково-педагогічних працівників факультету початкової освіти.

  У ході семінару розглянуто такі питання:

  1. Організація освітньої діяльності на факультеті початкової освіти: сучасний стан та пріоритети.
  2. Проблемний контур вдосконалення освітньої програми «Початкова освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
  3. Особливості організації та проведення практичної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта.
  4. Про організацію дуальної освіти.
  5. Неформальна освіта: реалії та перспективи.

  Заступник декана з навчальної роботи Олена Миколаївна Ящук ознайомила присутніх з особливостями організації освітнього процесу на факультеті.

  Організація освітньої діяльності на факультеті початкової освіти є важливим аспектом підготовки майбутніх вчителів для роботи з дітьми молодшого шкільного віку. Сучасний стан освітньої діяльності на факультеті характеризується низкою викликів і пріоритетів.

  Зокрема, активно впроваджуються та удосконалюються інноваційні технології, такі як цифрові платформи для дистанційного навчання, електронні ресурси, інтерактивні методи навчання, що робить процес підготовки більш гнучким і адаптивним до сучасних потреб. Важливим аспектом підготовки майбутніх педагогів є розвиток ключових компетентностей, зокрема, комунікативної, інформаційної та соціальної компетентностей. Це передбачає не лише теоретичні знання, але й практичні навички для роботи з дітьми.

  Зміни в освітній системі України вимагають від майбутніх вчителів нових підходів до навчання, інклюзивної освіти, а також вміння працювати з дітьми різного рівня підготовки.

  Особливий акцент робиться на підготовку педагогів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Це вимагає як спеціальних знань і підходів, так і вміння організовувати освітній процес для учнів з різними можливостями.

  Отже, сучасна система підготовки вчителів на факультеті початкової освіти орієнтована на поєднання традиційних і новітніх методів викладання, з акцентом на індивідуальний підхід та розвиток професійних компетентностей.

DSC 0838

  На семінарі НПП факультету обговорили ключові аспекти освітньої програми «Початкова освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Гарант програми, Людмила Миколаївна Роєнко, зосередила увагу на важливості забезпечення відкритого доступу до освітньої програми «Початкова освіта» та необхідності перегляду її змісту для підтвердження актуальності в контексті потреб ринку праці. Висвітлено необхідність внесення змін у структурні складові, зокрема, у робочі програми, силабуси навчальних дисциплін та програми практик.

  Особлива увага була приділена активній участі здобувачів освіти в удосконаленні освітньої програми шляхом подання пропозицій та участі в анкетуваннях. Відзначено, що такий підхід сприятиме підвищенню якості та результативності навчального процесу, а також відповідатиме потребам майбутніх випускників та роботодавців.

DSC 0880

  Заступник декана з педагогічної практики Любов Миколаївна Байдюк повідомила, що основна мета практичної підготовки полягає в тому, щоб забезпечити здобувачам вищої освіти можливість набути необхідних професійних навичок та умінь для роботи вчителем початкових класів ЗЗСО. Це включає опанування сучасними методами навчання, розуміння психолого-педагогічних особливостей дітей молодшого шкільного віку та формування навичок роботи з різними навчальними програмами.

  Любов Миколаївна ознайомила присутніх з новим положенням про практику та особливостями проходження практики в очному і дистанційному форматах.

  Запропонувала розширювати коло партнерських шкіл, щоб забезпечити кращий доступ здобувачам вищої освіти до місць для проходження практики та поглиблювати психологічну підготовку майбутніх педагогів до роботи з дітьми, щоб підвищити їхню впевненість та готовність до практичної діяльності.

DSC 0856  Куратор з організації на факультеті дуальної форми здобуття вищої освіти Тетяна Яківна Грітченко ознайомила присутніх зі змістом, метою і завданнями дуальної форми здобуття вищої освіти, поінформувала про особливості планування освітнього процесу за дуальною формою здобуття вищої освіти, про процедуру відбору здобувачів дуальної форми здобуття вищої освіти. Учасники семінару мали змогу ознайомитися з особливостями реалізації ДФЗВО на факультеті початкової освіти, з правами та обов’язками суб’єктів організації дуальної форми здобуття освіти та формою і змістом поточної та підсумкової атестації здобувачів, які здобувають освіту за дуальною формою.

DSC 0894  Координатор з неформальної освіти Оксана Вікторівна Лоюк підвела підсумки неформального навчання здобувачів вищої освіти за 2023-2024 н. р. та озвучила перспективи здобуття ними неформальної світи. Вона закцентувала увагу колег на те, що зарахування особі освітніх компонентів або складових освітніх компонентів за підсумками визнання результатів неформального навчання дозволяється для освітніх компонентів освітньої програми, які входять до навчального плану з наступного семестру. При цьому визнання результатів проводиться до початку семестру, в якому згідно з навчальним планом передбачено опанування освітнього компоненту, який може бути зарахований.

DSC 0901