СОСЛЮК Вікторія Вячеславівна, у 2017 році закінчила Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, факультет початкової освіти та здобула кваліфікацію: «Магістр» спеціальності «Вчитель початкових класів. Вчитель інформатики».
Покликання на соцмережі
https://www.instagram.com/victoryteach/
Інтерв’ю:
Вступила я відразу на 3-ій курс, після педагогічного училища, що для мене було дуже зручно. Перший рік в університеті я навчалась очно, далі – дистанційно, заочно. Найбільше вражень в мене залишилось, звісно, від очного навчання. Я змогла насолодитись яскраво організованим студентським життям, відвідати якісні уроки викладачів, проявити й себе максимально. Також добре сплановано й позакласну роботу, проводиться багато заходів різного типу, що ще більше дозволяють студенту розкрити свою індивідуальність. Я б вчилась і подальші роки очно, але було прийнято рішення піти працювати, а я з іншого міста. Тож можливість навчатись за індивідуальним планом, а пізніше – заочно були для мене чудовими. Вчителі продовжили надавати мені необхідну допомогу в опануванні навчального матеріалу, а я вже почала теорію ще більше застосовувати на практиці. Особливе враження на мене справила Коберник Галина Іванівна – тоді моя викладачка математичних дисциплін. Завжди мала хист й до цих наук, а мудрість Галини Іванівни допомогла мені стати ще більш впевненою у собі.
Закінчивши університет я продовжила працювати у школі, була на посаді вчителя інформатики у діток 2-9 класів. З часом було прийнято рішення про переїзд і з 2019 по 2024 роки я працювала вчителем початкових класів. Здобуті знання методики та любов до діток допомогли мені випустити у світ неймовірних четвертокласників.
Влітку 2023 року я вирішила отримати другу вищу освіту. Тож знов вступила в УДПУ ім. П. Тичини тільки вже на факультет іноземних мов. Здобута раніше кваліфікація дозволила мені розпочати навчання відразу з рівня «Магістр», тож навчання зайняло всього 1,5 роки. І знову я ними повністю задоволена. Тепер я навчаю учнів 4-6 класів англійській мові. Але знання інформатики, хист до сучасних методів і технологій навчання допомогають мені завжди.
Беззаперечно раджу майбутнім колегам вступити до Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини! Якість навчання, мудрі педагогі, яскраве студентське життя, доступна вартість освітніх послуг – все це про університет.
Наразі триває вже мій 10-ий рік роботи. Я відчуваю себе амбітним, сучасним, мудрим педагогом та вже можу ділитись надбаннями з колегами.
- Що вас надихнуло обрати факультет початкової освіти?
Хотіла продовжити навчання по спеціальності «Вчитель початкової освіти» після педагогічного училища. Порівнявши університети декількох областей України було обрано УДПУ ім. П. Тичини.
- Як промайнули для вас роки навчання в на факультеті початкової освіти у нашому університеті?
Все пройшло дуже швидко. Бо цікаво, активно, з урізноманітненнями. Згадую їх тільки з кращими емоціями.
- Чи справдились Ваші очікування від навчання на факультеті?
Очікування від навчання справдились повністю.
- Де Ви працюєте? Яку посаду займаєте? Який досвід роботи маєте?
Наразі я працюю у ТОВ «Київська приватна гімназія «Академія школяра»». Займаю посаду вчителя англійської мови. Викладаю у дітей 4-6 класів. Але минулі роки я займала й інші посади. Загалом у моєму досвіді: 6 років викладання інформатики, 5 років на посаді вчителя групи продовженого дня, 4 роки я була вчителем початкових класів, 3-ій рік – вчитель англійської мови. Загальний досвід – 9,5 років.
- Які труднощі виникають у роботі з учнями початкових класів?
Всі учні настільки унікальні, кожен цікавий по-своєму. Наразі я вже не відчуваю труднощів у роботі з ними. Все тільки у задоволення.
- Чи були викладачі, котрі вас надихали?
Так, педагоги, що мене надихали - це:
- Коберник Галина Іванівна – викладач математичних дисциплін;
- Добридень Алла Володимирівна –заступник декана з виховної роботи;
- Волошина Ганна Петрівна – викладач курсу української мови
- Що б ви порадили тим, хто тільки починає навчання на цьому факультеті?
Проявіть відповідальність до навчання, навчіться правильно планувати буденне життя аби залишити час і на відпочинок, студентське життя. Поважайте викладачів, багато хто з них має й високі кваліфікаційні рівні по типу «Доцент», «Кандидат педагогічних наук», «Професор» - далеко не кожний університет має такий якісний та високопрофесійний склад педагогічних працівників. Якщо маєте сумніви з тем – обов’язково перепитуйте, просіть додаткового пояснення. Вам його точно забезпечать, ви все зрозумієте, головне проявити бажання, активність, зацікавленість. Все залежить від вас самих, але в університеті вас точно підтримають та направлять!
- Які три якості, на вашу думку, є найважливішими для вчителя початкових класів?
Гнучкість мислення, сучасність, врівноваженість.
- Чи є у вас улюблені методики викладання, які ви використовуєте на практиці?
У своїй практиці я завжди намагаюся використовувати різноманітні методики викладання, щоб зробити навчальний процес цікавим і ефективним. Однією з моїх улюблених методик є комунікативний підхід. Цей підхід дозволяє учням активно практикувати мову у реальних ситуаціях, розвивати навички спілкування та подолати мовний бар’єр. Наприклад, я часто організовую рольові ігри, де учні обирають ролі і взаємодіють між собою, використовуючи вивчену лексику та граматику.
Ще однією важливою методикою для мене є інтерактивні технології. Я активно залучаю сучасні цифрові інструменти, такі як інтерактивні дошки, онлайн-платформи та ігрові ресурси, які допомагають створювати мотивуюче навчальне середовище.
Також я застосовую інтегрований підхід: пов’язую уроки англійської мови з іншими предметами (наприклад, історією, природознавством), щоб учні бачили практичне застосування мови в різних сферах життя.
Дуже люблю працювати з проєктними роботами – вони дозволяють учням розвивати не лише мовні навички, а й творчість, критичне мислення та вміння працювати в команді.
Завжди орієнтуюсь на потреби та інтереси моїх учнів, щоб кожен відчував себе залученим до процесу навчання.
- Що, на вашу думку, потрібно змінити в освітній програмі для покращення її якості?
Я вважаю, що важливо зробити акцент на більшій практичній орієнтації освітніх програм. Це передбачає:
- Зменшення обсягу теоретичних матеріалів на користь практичних занять, які допомагають учням розвивати навички, що знадобляться у реальному житті.
- Включення до програми більше інтерактивних методів навчання, таких як групові проєкти, дослідження, майстер-класи та міжпредметні зв’язки.
- Забезпечення гнучкості в навчальних планах, щоб враховувати індивідуальні потреби і можливості учнів.
- Інтеграція сучасних цифрових технологій для підвищення інтересу учнів і ефективності навчання.
Також важливо більше уваги приділяти емоційному розвитку учнів, навчати їх soft skills, таких як комунікація, співпраця, управління емоціями.
- Яких компетентностей вам не вистачало на початку своєї професійної діяльності?
На початку кар’єри мені бракувало впевненості в застосуванні сучасних методів роботи з технологіями та навичок індивідуального підходу до учнів. Також я відчувала потребу в поглиблених знаннях з управління класом та вирішення конфліктних ситуацій, адже такі виклики не завжди легко передбачити у теоретичній підготовці. З часом, завдяки практиці, самостійній роботі над собою та навчальним курсам, я розвинула ці навички і змогла впевненіше підходити до викликів професії.
- Як ви працюєте з батьками учнів для створення спільного освітнього простору?
Я вважаю, що співпраця з батьками є ключовою для досягнення успіхів у навчанні учнів. У своїй діяльності завжди наголошую на ефективності «трикутника» взаємодії: «Вчитель – учні - батьки». Ось як я працюю з батьками:
- Регулярне спілкування: проводжу зустрічі, індивідуальні консультації, надсилаю звіти про успіхи дитини, щоб тримати батьків в курсі її досягнень і труднощів.
- Залучення до освітнього процесу: організовую спільні проєкти, відкриті уроки, святкові заходи, де батьки можуть побачити успіхи дітей і взяти участь у шкільному житті.
- Освітні ініціативи для батьків: іноді пропоную короткі семінари або рекомендації, як допомогти дитині у навчанні вдома.
- Створення дружньої атмосфери: відкритість до пропозицій і зворотного зв’язку від батьків допомагає будувати партнерські стосунки, де ми разом працюємо для успіху дитини.
- Організація позакласної діяльності: ми неодноразово ходили з родинами до парку, кафетеріїв, кінотеатрів, аби проводити більше часу разом та покращувати наші відносини.
Цей підхід допомагає створити спільний освітній простір, де всі зацікавлені сторони працюють на благо дитини.
- Як ви заохочуєте дітей до навчання?
Найголовніше для мене – викликати у дітей внутрішню мотивацію. Але з авторських заохочень буде:
- Дарую круті стикери за достатні, високі рівні знань за результатами діfгностичних робіт, проєктів;
- Система ClassDojo:
- Карткова додаткова бонусна система, куди дитина збирає по 10 моїх підписів за виконане домашнє завдання, перші місця в Kahoot. І потім може використати картку на: «відмовитись від д\з», «їсти снек під час уроку», «впродовж уроку сидіти з другом» і тд.
- Чи використовуєте інтерактивні або інноваційні методи навчання?
Так, я активно використовую інтерактивні та інноваційні методи навчання, оскільки вони допомагають зробити уроки більш цікавими, мотивуючими та ефективними для учнів. Деякі з них:
- Ігрові технології: використовую навчальні ігри, як настільні, так і цифрові, щоб заохотити учнів до вивчення англійської мови.
- Онлайн-інструменти: залучаю платформи на кшталт Kahoot, Quizlet, Google Classroom, які дають можливість створювати інтерактивні завдання та швидко отримувати зворотний зв’язок.
- Робота над проєктами: учні розробляють проєкти, які інтегрують їхні знання з різних дисциплін. Це можуть бути відеопрезентації, постери чи групові творчі роботи.
- Метод перевернутого класу: учні готуються вдома, переглядаючи відео чи матеріали, а під час уроку ми закріплюємо знання на практиці.
- STEAM-освіта: інтегрую елементи науки, технологій, інженерії, мистецтва і математики у вивчення англійської, наприклад, через тематичні уроки.
- Використання рольових ігор та симуляцій: це допомагає учням зануритися в мовне середовище і розвивати комунікативні навички.
Інтерактивні методи допомагають учням не лише отримувати знання, але й розвивати критичне мислення, креативність і навички співпраці.
- Який найбільший виклик ви зустріли як учитель і як ви його подолали?
Напевно, найбільшим викликом для мене була кількість позакласних заходів для виховної роботи у моїй першій школі. Вважаю, що їх було забагато. І таким чином часу саме на якісну освітню діяльність замало. Спостерігалось й емоційне вигорання педагогів, втрата мотивації для навчання у дітей. В такому темпі я пропрацювала 5 років, а потім просто змінила школу і ситуація стала набагато кращою.
- Яким своїм досягненням ви найбільше пишаєтеся?
Це мої випуски дітей. В кожного з учнів я вклала максимум зусиль, старань, любові, індивідуального підходу. Після того, як до класу доєднувались нові учні – проходило трохи часу і я бачила в них багато позитивних змін як у ставленні до навчання, так і соціалізації, виховних моментах, бачила в них плоди своєї праці. Також це те, з якою легкістю я проводила дистанційне навчання, як і зараз поєдную онлайн та офлайн формати навчання паралельно під час уроку.
- Чи згадуєте студентське життя? Розкажіть про найяскравіші свої спогади. Розкажіть про найкумедніший випадок з Вашого студентського життя.
Сумарно в університеті я навчалась 5 років, але найбільше згадую, звісно рік очного навчання. З найяскравіших спогадів:
- Ігри факультету в «Мафію»;
- Конкурс «Міс, містер університету»;
- Інтелектуальні вікторини;
- Невелика кількість студентів у групі, що дозволяло отримати максимум індивідуального зв’язку із вчителем;
- Конкурс на кращу кімнату гуртожитку, поверх. Відзнаку на дверях моєї кімнати від «Ревізора»;
- Дорогу від нового до старого корпусу. Це я не любила – схили, пагорби точно не для мене;
- Хасиди під час їх традиційного свята, не пам’ятаю назви;
- Відпочинок з іншими студентами з моєї секції гуртожитка.
- Які з вивчених предметів найбільше подобались?
Математика, англійська мова, українська мова.
- Згадайте себе в студентські роки. Які риси з віком змінились, що залишилось? Як взагалі ви б могли охарактеризувати себе тодішню?
В залежності від того, з якою собою порівнювати. Так то я тільки менше місяця як завершила університет вдруге)) Але якщо брати мій 3-ій курс – перший рік навчання в університеті, 2015 рік, то я стала набагато впевненішою, цілеспрямованою. Але все так само доброзичлива, ввічлива, комунікативна, розумна.
- Чи спілкуєтесь ви зараз із своїми одногрупниками?
Приблизно чоловік 10 наразі є друзями в моїх соцмережах. З однією з них час від часу ми можемо поспілкуватись. Але впевнена, що можу написати кожному з них і отримаю щиру відповідь.
- Як ви продовжуєте навчатися або вдосконалювати свої навички?
Постійно займаюсь саморозвитком за допомогою:
- Офлайн тренінгів від «Освіторії», Центру надання професійної допомоги вчителям;
- Онлайн вебінарів, тренінгів, курсів від «Всеосвіти», «НаУрок», видавництва «Ранок» і тд;
- Обмінююсь досвідом з колегами з усієї України за допомогою своїх соцмереж;
- Додатково займаюсь покращенням рівня англійської, уроки онлайн;
- Постійно читаю блоги інших педагогів, шукаю найкращі матеріали, аналізую та запам’ятовую нове.
- Чи плануєте здобувати додаткову освіту або підвищувати кваліфікацію?
Третю вищу освіту точно наразі не планую отримати, хочеться трохи відпочинку. Але вже подаю на позачергову атестацію себе, як вчителя англійської мови.
- Якби Ви мали можливість повернутися, що б Ви зробили інакше?
Ні, вдячна кожному моменту, що відбувся. Все – безцінний досвід.
- Які професійні важливі якості Ви здобули на факультеті? Як це допомагає Вам зараз?
Навчання на факультеті допомогло мені сформувати базові професійні якості, які є ключовими в моїй роботі:
- Організованість і відповідальність: університетські завдання, дедлайни та проєкти навчили мене планувати свою діяльність, ставити пріоритети та ефективно управляти часом. Ці навички є надзвичайно важливими в роботі вчителя.
- Комунікативні навички: практика спілкування з одногрупниками, викладачами та підготовка публічних виступів допомогли мені вільно та впевнено взаємодіяти з учнями, батьками та колегами.
- Педагогічна емпатія: завдяки педагогічній практиці я навчилася розуміти потреби учнів, знаходити підхід до кожного та створювати комфортне середовище для навчання.
- Критичне мислення: на факультеті нас навчали аналізувати різні педагогічні підходи, оцінювати їх ефективність і адаптувати до конкретної ситуації. Це допомагає мені постійно вдосконалювати свої методи навчання.
- Навички саморозвитку: університет показав важливість постійного навчання і професійного розвитку, що є необхідним для сучасного вчителя.
Ці якості стали основою моєї професійної діяльності, допомагають ефективно працювати з учнями та досягати поставлених цілей.
- Ваш меседж до теперішніх студентів.
Дорогі студенти, запам’ятайте, що навчання у виші – це не лише здобуття знань, а й можливість сформувати себе як особистість і професіонала. Не бійтеся пробувати нове, робити помилки і вчитися на них. Ставте перед собою амбітні цілі і працюйте над їх досягненням.
Ніколи не зупиняйтеся на досягнутому, шукайте можливості для саморозвитку і пам’ятайте, що саме ваш внесок у суспільство може змінити світ на краще. І головне – любіть свою професію, адже лише тоді ви будете по-справжньому щасливими у своїй роботі.
Успіхів і натхнення на вашому шляху! З повагою, @Victoryteach 😉