СОСЛЮК Вікторія Вячеславівна

СОСЛЮК Вікторія Вячеславівна, у 2017 році закінчила Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, факультет початкової освіти та здобула кваліфікацію: «Магістр» спеціальності «Вчитель початкових класів. Вчитель інформатики».

Покликання на соцмережі

https://www.instagram.com/victoryteach/

Інтерв’ю:

Вступила я відразу на 3-ій курс, після педагогічного училища, що для мене було дуже зручно. Перший рік в університеті я навчалась очно, далі – дистанційно, заочно. Найбільше вражень в мене залишилось, звісно, від очного навчання. Я змогла насолодитись яскраво організованим студентським життям, відвідати якісні уроки викладачів, проявити й себе максимально. Також добре сплановано й позакласну роботу, проводиться багато заходів різного типу, що ще більше дозволяють студенту розкрити свою індивідуальність. Я б вчилась і подальші роки очно, але було прийнято рішення піти працювати, а я з іншого міста. Тож можливість навчатись за індивідуальним планом, а пізніше – заочно були для мене чудовими. Вчителі продовжили надавати мені необхідну допомогу в опануванні навчального матеріалу, а я вже почала теорію ще більше застосовувати на практиці. Особливе враження на мене справила Коберник Галина Іванівна – тоді моя викладачка математичних дисциплін. Завжди мала хист й до цих наук, а мудрість Галини Іванівни допомогла мені стати ще більш впевненою у собі.

Закінчивши університет я продовжила працювати у школі, була на посаді вчителя інформатики у діток 2-9 класів. З часом було прийнято рішення про переїзд і з 2019 по 2024 роки я працювала вчителем початкових класів. Здобуті знання методики та любов до діток допомогли мені випустити у світ неймовірних четвертокласників.

Влітку 2023 року я вирішила отримати другу вищу освіту. Тож знов вступила в УДПУ ім. П. Тичини тільки вже на факультет іноземних мов. Здобута раніше кваліфікація дозволила мені розпочати навчання відразу з рівня «Магістр», тож навчання зайняло всього 1,5 роки. І знову я ними повністю задоволена. Тепер я навчаю учнів 4-6 класів англійській мові. Але знання інформатики, хист до сучасних методів і технологій навчання допомогають мені завжди.

Беззаперечно раджу майбутнім колегам вступити до Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини! Якість навчання, мудрі педагогі, яскраве студентське життя, доступна вартість освітніх послуг – все це про університет.

Наразі триває вже мій 10-ий рік роботи. Я відчуваю себе амбітним, сучасним, мудрим педагогом та вже можу ділитись надбаннями з колегами.

  1. Що вас надихнуло обрати факультет початкової освіти?

Хотіла продовжити навчання по спеціальності «Вчитель початкової освіти» після педагогічного училища. Порівнявши університети декількох областей України було обрано УДПУ ім. П. Тичини.

  1. Як промайнули для вас роки навчання в на факультеті початкової освіти у нашому університеті?

Все пройшло дуже швидко. Бо цікаво, активно, з урізноманітненнями. Згадую їх тільки з кращими емоціями.

  1. Чи справдились Ваші очікування від навчання на факультеті? 

Очікування від навчання справдились повністю.

  1. Де Ви працюєте? Яку посаду займаєте? Який досвід роботи маєте?

Наразі я працюю у ТОВ «Київська приватна гімназія «Академія школяра»». Займаю посаду вчителя англійської мови. Викладаю у дітей 4-6 класів. Але минулі роки я займала й інші посади. Загалом у моєму досвіді: 6 років викладання інформатики, 5 років на посаді вчителя групи продовженого дня, 4 роки я була вчителем початкових класів, 3-ій рік – вчитель англійської мови. Загальний досвід – 9,5 років.

  1. Які труднощі виникають у роботі з учнями початкових класів?

Всі учні настільки унікальні, кожен цікавий по-своєму. Наразі я вже не відчуваю труднощів у роботі з ними. Все тільки у задоволення.

  1. Чи були викладачі, котрі вас надихали?

Так, педагоги, що мене надихали - це:

  • Коберник Галина Іванівна – викладач математичних дисциплін;
  • Добридень Алла Володимирівна –заступник декана з виховної роботи;
  • Волошина Ганна Петрівна – викладач курсу української мови
  1. Що б ви порадили тим, хто тільки починає навчання на цьому факультеті?

Проявіть відповідальність до навчання, навчіться правильно планувати буденне життя аби залишити час і на відпочинок, студентське життя. Поважайте викладачів, багато хто з них має й високі кваліфікаційні рівні по типу «Доцент», «Кандидат педагогічних наук», «Професор» - далеко не кожний університет має такий якісний та високопрофесійний склад педагогічних працівників. Якщо маєте сумніви з тем – обов’язково перепитуйте, просіть додаткового пояснення. Вам його точно забезпечать, ви все зрозумієте, головне проявити бажання, активність, зацікавленість. Все залежить від вас самих, але в університеті вас точно підтримають та направлять!

  1. Які три якості, на вашу думку, є найважливішими для вчителя початкових класів?

Гнучкість мислення, сучасність, врівноваженість.

  1. Чи є у вас улюблені методики викладання, які ви використовуєте на практиці?

У своїй практиці я завжди намагаюся використовувати різноманітні методики викладання, щоб зробити навчальний процес цікавим і ефективним. Однією з моїх улюблених методик є комунікативний підхід. Цей підхід дозволяє учням активно практикувати мову у реальних ситуаціях, розвивати навички спілкування та подолати мовний бар’єр. Наприклад, я часто організовую рольові ігри, де учні обирають ролі і взаємодіють між собою, використовуючи вивчену лексику та граматику.

Ще однією важливою методикою для мене є інтерактивні технології. Я активно залучаю сучасні цифрові інструменти, такі як інтерактивні дошки, онлайн-платформи та ігрові ресурси, які допомагають створювати мотивуюче навчальне середовище.

Також я застосовую інтегрований підхід: пов’язую уроки англійської мови з іншими предметами (наприклад, історією, природознавством), щоб учні бачили практичне застосування мови в різних сферах життя.

Дуже люблю працювати з проєктними роботами – вони дозволяють учням розвивати не лише мовні навички, а й творчість, критичне мислення та вміння працювати в команді.

Завжди орієнтуюсь на потреби та інтереси моїх учнів, щоб кожен відчував себе залученим до процесу навчання.

  1. Що, на вашу думку, потрібно змінити в освітній програмі для покращення її якості?

Я вважаю, що важливо зробити акцент на більшій практичній орієнтації освітніх програм. Це передбачає:

  • Зменшення обсягу теоретичних матеріалів на користь практичних занять, які допомагають учням розвивати навички, що знадобляться у реальному житті.
  • Включення до програми більше інтерактивних методів навчання, таких як групові проєкти, дослідження, майстер-класи та міжпредметні зв’язки.
  • Забезпечення гнучкості в навчальних планах, щоб враховувати індивідуальні потреби і можливості учнів.
  • Інтеграція сучасних цифрових технологій для підвищення інтересу учнів і ефективності навчання.

Також важливо більше уваги приділяти емоційному розвитку учнів, навчати їх soft skills, таких як комунікація, співпраця, управління емоціями.

  1. Яких компетентностей вам не вистачало на початку своєї професійної діяльності?

На початку кар’єри мені бракувало впевненості в застосуванні сучасних методів роботи з технологіями та навичок індивідуального підходу до учнів. Також я відчувала потребу в поглиблених знаннях з управління класом та вирішення конфліктних ситуацій, адже такі виклики не завжди легко передбачити у теоретичній підготовці. З часом, завдяки практиці, самостійній роботі над собою та навчальним курсам, я розвинула ці навички і змогла впевненіше підходити до викликів професії.

  1. Як ви працюєте з батьками учнів для створення спільного освітнього простору?

Я вважаю, що співпраця з батьками є ключовою для досягнення успіхів у навчанні учнів. У своїй діяльності завжди наголошую на ефективності «трикутника» взаємодії: «Вчитель – учні - батьки». Ось як я працюю з батьками:

  • Регулярне спілкування: проводжу зустрічі, індивідуальні консультації, надсилаю звіти про успіхи дитини, щоб тримати батьків в курсі її досягнень і труднощів.
  • Залучення до освітнього процесу: організовую спільні проєкти, відкриті уроки, святкові заходи, де батьки можуть побачити успіхи дітей і взяти участь у шкільному житті.
  • Освітні ініціативи для батьків: іноді пропоную короткі семінари або рекомендації, як допомогти дитині у навчанні вдома.
  • Створення дружньої атмосфери: відкритість до пропозицій і зворотного зв’язку від батьків допомагає будувати партнерські стосунки, де ми разом працюємо для успіху дитини.
  • Організація позакласної діяльності: ми неодноразово ходили з родинами до парку, кафетеріїв, кінотеатрів, аби проводити більше часу разом та покращувати наші відносини.

Цей підхід допомагає створити спільний освітній простір, де всі зацікавлені сторони працюють на благо дитини.

  1. Як ви заохочуєте дітей до навчання?

Найголовніше для мене – викликати у дітей внутрішню мотивацію. Але з авторських заохочень буде:

  • Дарую круті стикери за достатні, високі рівні знань за результатами діfгностичних робіт, проєктів;
  • Система ClassDojo:
  • Карткова додаткова бонусна система, куди дитина збирає по 10 моїх підписів за виконане домашнє завдання, перші місця в Kahoot. І потім може використати картку на: «відмовитись від д\з», «їсти снек під час уроку», «впродовж уроку сидіти з другом» і тд.
  1. Чи використовуєте інтерактивні або інноваційні методи навчання?

Так, я активно використовую інтерактивні та інноваційні методи навчання, оскільки вони допомагають зробити уроки більш цікавими, мотивуючими та ефективними для учнів. Деякі з них:

  • Ігрові технології: використовую навчальні ігри, як настільні, так і цифрові, щоб заохотити учнів до вивчення англійської мови.
  • Онлайн-інструменти: залучаю платформи на кшталт Kahoot, Quizlet, Google Classroom, які дають можливість створювати інтерактивні завдання та швидко отримувати зворотний зв’язок.
  • Робота над проєктами: учні розробляють проєкти, які інтегрують їхні знання з різних дисциплін. Це можуть бути відеопрезентації, постери чи групові творчі роботи.
  • Метод перевернутого класу: учні готуються вдома, переглядаючи відео чи матеріали, а під час уроку ми закріплюємо знання на практиці.
  • STEAM-освіта: інтегрую елементи науки, технологій, інженерії, мистецтва і математики у вивчення англійської, наприклад, через тематичні уроки.
  • Використання рольових ігор та симуляцій: це допомагає учням зануритися в мовне середовище і розвивати комунікативні навички.

Інтерактивні методи допомагають учням не лише отримувати знання, але й розвивати критичне мислення, креативність і навички співпраці.

  1. Який найбільший виклик ви зустріли як учитель і як ви його подолали?

Напевно, найбільшим викликом для мене була кількість позакласних заходів для виховної роботи у моїй першій школі. Вважаю, що їх було забагато. І таким чином часу саме на якісну освітню діяльність замало. Спостерігалось й емоційне вигорання педагогів, втрата мотивації для навчання у дітей. В такому темпі я пропрацювала 5 років, а потім просто змінила школу і ситуація стала набагато кращою.

  1. Яким своїм досягненням ви найбільше пишаєтеся?

Це мої випуски дітей. В кожного з учнів я вклала максимум зусиль, старань, любові, індивідуального підходу. Після того, як до класу доєднувались нові учні – проходило трохи часу і я бачила в них багато позитивних змін як у ставленні до навчання, так і соціалізації, виховних моментах, бачила в них плоди своєї праці. Також це те, з якою легкістю я проводила дистанційне навчання, як і зараз поєдную онлайн та офлайн формати навчання паралельно під час уроку.

  1. Чи згадуєте студентське життя? Розкажіть про найяскравіші свої спогади. Розкажіть про найкумедніший випадок з Вашого студентського життя.

Сумарно в університеті я навчалась 5 років, але найбільше згадую, звісно рік очного навчання. З найяскравіших спогадів:

  • Ігри факультету в «Мафію»;
  • Конкурс «Міс, містер університету»;
  • Інтелектуальні вікторини;
  • Невелика кількість студентів у групі, що дозволяло отримати максимум індивідуального зв’язку із вчителем;
  • Конкурс на кращу кімнату гуртожитку, поверх. Відзнаку на дверях моєї кімнати від «Ревізора»;
  • Дорогу від нового до старого корпусу. Це я не любила – схили, пагорби точно не для мене;
  • Хасиди під час їх традиційного свята, не пам’ятаю назви;
  • Відпочинок з іншими студентами з моєї секції гуртожитка.
  1. Які з вивчених предметів найбільше подобались?

Математика, англійська мова, українська мова.

  1. Згадайте себе в студентські роки. Які риси з віком змінились, що залишилось? Як взагалі ви б могли охарактеризувати себе тодішню?

В залежності від того, з якою собою порівнювати. Так то я тільки менше місяця як завершила університет вдруге)) Але якщо брати мій 3-ій курс – перший рік навчання в університеті, 2015 рік, то я стала набагато впевненішою, цілеспрямованою. Але все так само доброзичлива, ввічлива, комунікативна, розумна.

  1. Чи спілкуєтесь ви зараз із своїми одногрупниками?

Приблизно чоловік 10 наразі є друзями в моїх соцмережах. З однією з них час від часу ми можемо поспілкуватись. Але впевнена, що можу написати кожному з них і отримаю щиру відповідь.

  1. Як ви продовжуєте навчатися або вдосконалювати свої навички?

Постійно займаюсь саморозвитком за допомогою:

  • Офлайн тренінгів від «Освіторії», Центру надання професійної допомоги вчителям;
  • Онлайн вебінарів, тренінгів, курсів від «Всеосвіти», «НаУрок», видавництва «Ранок» і тд;
  • Обмінююсь досвідом з колегами з усієї України за допомогою своїх соцмереж;
  • Додатково займаюсь покращенням рівня англійської, уроки онлайн;
  • Постійно читаю блоги інших педагогів, шукаю найкращі матеріали, аналізую та запам’ятовую нове.
  1. Чи плануєте здобувати додаткову освіту або підвищувати кваліфікацію?

Третю вищу освіту точно наразі не планую отримати, хочеться трохи відпочинку. Але вже подаю на позачергову атестацію себе, як вчителя англійської мови.

  1. Якби Ви мали можливість повернутися, що б Ви зробили інакше?

Ні, вдячна кожному моменту, що відбувся. Все – безцінний досвід.

  1. Які професійні важливі якості Ви здобули на факультеті? Як це допомагає Вам зараз?

Навчання на факультеті допомогло мені сформувати базові професійні якості, які є ключовими в моїй роботі:

  • Організованість і відповідальність: університетські завдання, дедлайни та проєкти навчили мене планувати свою діяльність, ставити пріоритети та ефективно управляти часом. Ці навички є надзвичайно важливими в роботі вчителя.
  • Комунікативні навички: практика спілкування з одногрупниками, викладачами та підготовка публічних виступів допомогли мені вільно та впевнено взаємодіяти з учнями, батьками та колегами.
  • Педагогічна емпатія: завдяки педагогічній практиці я навчилася розуміти потреби учнів, знаходити підхід до кожного та створювати комфортне середовище для навчання.
  • Критичне мислення: на факультеті нас навчали аналізувати різні педагогічні підходи, оцінювати їх ефективність і адаптувати до конкретної ситуації. Це допомагає мені постійно вдосконалювати свої методи навчання.
  • Навички саморозвитку: університет показав важливість постійного навчання і професійного розвитку, що є необхідним для сучасного вчителя.

Ці якості стали основою моєї професійної діяльності, допомагають ефективно працювати з учнями та досягати поставлених цілей.

  1. Ваш меседж до теперішніх студентів.

Дорогі студенти, запам’ятайте, що навчання у виші – це не лише здобуття знань, а й можливість сформувати себе як особистість і професіонала. Не бійтеся пробувати нове, робити помилки і вчитися на них. Ставте перед собою амбітні цілі і працюйте над їх досягненням.

Ніколи не зупиняйтеся на досягнутому, шукайте можливості для саморозвитку і пам’ятайте, що саме ваш внесок у суспільство може змінити світ на краще. І головне – любіть свою професію, адже лише тоді ви будете по-справжньому щасливими у своїй роботі.

Успіхів і натхнення на вашому шляху! З повагою, @Victoryteach 😉