ГАРАЧУК Тетяна Володимирівна

ГАРАЧУК Тетяна Володимирівна, у 2009 році закінчила Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, факультет початкової освіти та здобула кваліфікацію викладача педагогіки та методики початкового навчання: ступінь вищої освіти «Магістр» спеціальності «Початкове навчання».

Покликання на соцмережі

https://www.facebook.com/profile.php?id=100008254744931

Інтерв’ю:

Чому я обрала саме факультет початкової освіти? У мене вчительська родина, тому професію вчителя я обрала одразу. Мріяла працювати у школі саме з маленькими дітьми 1-4 класів.

Мої роки навчання в університеті промайнули швидко. Ми вчилися інтенсивно, було багато різних предметів, навчання було насичене, різноманітне та різнопланове. Пам’ятаю, було багато теоретичних дисциплін, типу «Філософія», «Соціологія», «Математика», «Логіка», а потім − дисципліни практичного спрямування.

Мої очікування від навчання на факультеті початкової освіти виправдались повністю: я опанувала необхідні знання, сформувала, розвинула та вдосконалила набуті компетентності, отримала необхідний досвід.

Наразі працюю в Комунальному закладі вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» на посаді доцента кафедри дошкільної та початкової освіти. Загальний педагогічний стаж – 12 років. В Академії працюю з 2019 року.

Упродовж мого навчання з нами працювали багато викладачів. Усі вони були різні, з різними підходами, рівнем професійної майстерності та володіння знаннями, професійною етикою та людяністю. Найбільш запам’яталися Грітченко Тетяна Яківна, Муковіз Олексій Павлович, Постоленко Ірина Сергіївна, Осадченко Інна Іванівна.

Що б я порадила студентам, які тільки починають навчання на факультеті початкової освіти? Думок багато, а порад ще більше! Найголовніше, мабуть, навчатися систематично, намагатися не пропускати заняття, адже потім так важко надолужувати. Однак, і не забувати про студентське дозвілля, нові знайомства, перші враження, адже студентські роки – вони найкращі!

На мою думку, найважливішими якостями вчителя початкових класів є професійна компетентність, дитиноцентризм, гнучкість та лабільність у сучасному світі.

У мене немає улюблених методик викладання, які б я використовувала на практиці постійно. Світ стрімко змінюється, змінюються діти і вчителі, природно, змінюються разом з ними. Є певні технології (інтерактивна технологія навчання, тренінгові технології, технологія розвитку критичного мислення тощо), елементи певних методик та інноваційні методи навчання, які я можу використовувати, намагаюся постійно навчатися, розвиватися та вдосконалювати свою професійну майстерність.

Одне із моїх професійних досягнень – це захист кандидатського дослідження (2015 р.) та отримання наукового ступеня кандидата педагогічних наук в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини. Тема роботи «Підготовка майбутніх учителів початкової школи до роботи з математично здібними учнями». Спеціальність: 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти.

А ще, мабуть, те, що за роки роботи в педагогічній сфері я зустріла, навчала, познайомилась з сотнями прекрасних дітей – студентів. З багатьма я зараз спілкуюся, обмінююсь досвідом, підвищую кваліфікацію, подорожую, вчу їхніх дітей, товаришую у соціальних мережах тощо.

Чи згадую я студентське життя? Не часто, тому що для мене – це більше про наполегливе навчання та щоденну систематичну роботу. Найяскравіші спогади – то, мабуть, презентація 1 курсу, похід групою на агротехнічну станцію, систематичні екскурсії в Софіївку, виховні заходи для молоді.

Наскільки я пам’ятаю, то найбільше подобались «Методика викладання зарубіжної літератури», «Вікова психологія», «Дитяча література», «Народознавство», «Каліграфія», «Практичний курс англійської мови», «Історія педагогіки».

Як того потребує педагогічна професія, намагаюся систематично навчатися та підвищувати власну кваліфікацію. Наприклад, КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», 03.02.2021-31.03.2021 р. Свідоцтво № 7-КПОМ від 31.03.2021 р. Тема «Реалізація контрольної функції менеджменту в закладах загальної середньої освіти» (60 год. 2 кредити ЄCTS). Kujawska Szkola Wyzsza we Wloclaweku, 08.02.2021-19.03.2021. Certificate № PSI-81911-KSW dated 19.03.2021. Theme «Pedagogy and psychology: productive interaction in the educational process» (180 hours – 6 credits ЄCTS).

Якби я мала таку можливість, як повернутися у студентські роки, мабуть, менше б часу приділяла суто теоретичним дисциплінам, які мені, наразі, не пригодились у професійній діяльності, а більше б часу віддала опануванню дисциплін практичного спрямування, вивченню іноземних мов та студентському дозвіллю.

Бажаю рідному факультету початкової освіти тільки процвітання, наснаги, розквіту, впевнено йти до нових вершин, досягати задуманого, отримувати заплановане!