ПАНЧЕНКО Лариса Леонідівна

ПАНЧЕНКО Лариса Леонідівна, у 1993 році закінчила Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, факультет початкової освіти та здобула кваліфікацію: ступінь вищої освіти «Бакалавр», спеціальності «Педагогіка і методика початкової освіти».

Інтерв’ю:

  1. Що вас надихнуло обрати факультет початкової освіти?

Мене надихнув приклад моєї першої вчительки та своїх - батьків педагогів. Їх відданість професії, любов до дітей та вміння створювати особливу атмосферу в класі справили на мене незабутнє враження. Крім того, з дитинства я відчувала особливу схильність до роботи з молодшими дітьми, мені подобалось їм допомагати та навчати їх чомусь новому.

  1. Як промайнули для вас роки навчання на факультеті початкової освіти у нашому університеті?

Роки навчання пролетіли надзвичайно швидко та яскраво. Кожен день був наповнений новими знаннями, цікавими зустрічами та відкриттями. Особливо запам'яталися практичні заняття та активне студентське життя. А також, будучи студенткою з першого курсу я писала наукову роботу про малокомплектні школи. Виступала на конференціях у нашому, тоді ще, інституті та їздили на міжвузівську у Славянськ.

  1. Чи справдились Ваші очікування від навчання на факультеті?

Так, мої очікування повністю справдились. Я отримала не лише ґрунтовну теоретичну підготовку, але й важливі практичні навички. Особливо ціную те, що нас навчили адаптуватися до різних педагогічних ситуацій.

  1. Де Ви працюєте? Яку посаду займаєте? Який досвід роботи маєте?

Працюю вчителем початкових класів у Паланському ліцеї. Маю 30 років педагогічного стажу, вищу кваліфікаційну категорію та звання «старший вчитель».

  1. Які труднощі виникають у роботі з учнями початкових класів?

Основні труднощі пов'язані з необхідністю індивідуального підходу до кожного учня, враховуючи різний рівень підготовки дітей, їх темперамент та здібності. Також виклик становить необхідність постійно підтримувати інтерес до навчання та мотивацію учнів.

  1. Чи були викладачі, котрі вас надихали?

Так, особливо запам'яталися  практичні заняття з методик викладання: математики – Шевчук Г.К., української мови – Сіукаєва О.В… Також дуже цікавими були пари молодих, майже ровесників викладачів: Олександра Безлюдного - англійська мова і Людмили Новаківської – нашої куратора та викладача дитячої літератури -  Наші викладачі були справжніми професіоналами, які не лише передавали знання, але й ділилися безцінним практичним і життєвим досвідом.

  1. Що б ви порадили тим, хто тільки починає навчання на цьому факультеті?

Порадила б максимально використовувати всі можливості для практики, активно брати участь у всіх освітніх заходах, не боятися питати та експериментувати. Важливо розуміти, що кожен день навчання – це інвестиція у майбутню професію.

  1. Які три якості, на вашу думку, є найважливішими для вчителя початкових класів?

Найважливішими якостями вважаю:

- Любов до дітей та безмежне терпіння

- Креативність та гнучкість мислення

- Емоційна стійкість та вміння знаходити підхід до кожної дитини

  1. Чи є у вас улюблені методики викладання, які ви використовуєте на практиці?

Активно використовую інтерактивні методики навчання, особливо метод проектів та групову роботу.

  1. Що, на вашу думку, потрібно змінити в освітній програмі для покращення її якості?

Вважаю, що варто збільшити кількість практичних занять та стажувань у школах. Також важливо посилити підготовку з використання сучасних освітніх технологій та методів дистанційного навчання.

  1. Яких компетентностей вам не вистачало на початку своєї професійної діяльності?

На початку роботи не вистачало навичок роботи з документацією, досвіду спілкування з батьками та вміння вирішувати конфліктні ситуації. Також бракувало практичних навичок використання інформаційних технологій.

  1. Як ви працюєте з батьками учнів для створення спільного освітнього простору?

Організовую регулярні батьківські збори, індивідуальні консультації, створила групу в месенджері для оперативного спілкування. Залучаю батьків до організації позакласних заходів.

  1. Як ви заохочуєте дітей до навчання?

Використовую систему заохочень, створила класну валюту, створюю ситуації успіху, застосовую ігрові методики та інтерактивні завдання. Важливо показати дітям практичне застосування знань у житті.

  1. Чи використовуєте інтерактивні або інноваційні методи навчання?

Так, активно використовую, освітні платформи, мобільні додатки.

  1. Який найбільший виклик ви зустріли як учитель і як ви його подолали?

Найбільшим викликом було впровадження дистанційного навчання під час карантину та війни. Подолала його через самоосвіту, опанування нових технологій та постійну комунікацію з колегами.

  1. Яким своїм досягненням ви найбільше пишаєтеся?

Найбільше пишаюся успіхами своїх учнів та тим, що змогла створити в класі атмосферу довіри та взаємоповаги, де кожна дитина почувається комфортно та впевнено.

  1. Чи згадуєте студентське життя? Розкажіть про найяскравіші свої спогади. Розкажіть про найкумедніший випадок з Вашого студентського життя.

Часто згадую студентські роки. Найяскравіші спогади пов'язані з підготовкою до першої практики в школі та виступами на студентських конференціях.

  1. Які з вивчених предметів найбільше подобались?

Найбільше подобались методика викладання математики, українська мова та дитяча література, педагогіка. Ці предмети давали не лише теоретичні знання, але й практичні навички.

  1. Згадайте себе в студентські роки. Які риси з віком змінились, що залишилось? Як взагалі ви б могли охарактеризувати себе тодішню?

У студентські роки була дуже енергійною та імпульсивною. З часом стала більш виваженою та терплячою, але зберегла ентузіазм та любов до професії. Тодішня я була сповнена мрій та ідеалістичних уявлень про професію вчителя.

  1. Чи спілкуєтесь ви зараз із своїми одногрупниками?

Так, підтримуємо зв'язок через соціальні мережі, на жаль лише раз організовували зустріч випускників. Часто обмінюємося досвідом та професійними порадами.

  1. Як ви продовжуєте навчатися або вдосконалювати свої навички?*

Регулярно відвідую курси підвищення кваліфікації, у тому числі УДПУ ім. Тичини, беру участь у вебінарах та конференціях. Активно вивчаю нові освітні технології та методики.

  1. Чи плануєте здобувати додаткову освіту або підвищувати кваліфікацію?

Планую і надалі підвищувати кваліфікацію та іти в ногу з сучасністю.

  1. Якби Ви мали можливість повернутися, що б Ви зробили інакше?

Приділила б більше уваги вивченню англійської  мови та інформаційних технологій, адже зараз це надзвичайно важливі компетентності для сучасного вчителя.

  1. Які професійні важливі якості Ви здобули на факультеті? Як це допомагає Вам зараз?

На факультеті здобула вміння планувати навчальний процес, організовувати роботу класу, знаходити індивідуальний підхід до учнів. Ці навички є фундаментом моєї щоденної роботи.

  1. Ваш меседж до теперішніх студентів.

Цінуйте кожен момент навчання, будьте активними та допитливими. Не бійтеся помилок – вони найкращі вчителі. Розвивайте свої сильні сторони та працюйте над слабкими. Пам'ятайте, що вчитель початкових класів – це не просто професія, це покликання, яке вимагає постійного розвитку та самовдосконалення.