ВОЛОШИН Петро Миколайович, у 2003 році закінчив Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, факультет початкової освіти та здобув кваліфікацію: вчитель початкових класів. Вчитель музики.
Покликання на соцмережі https://www.facebook.com/shufrovich
Інтерв’ю:
-
Що вас надихнуло обрати факультет початкової освіти?
Мене завжди цікавило, як формується особистість дитини на ранніх етапах розвитку, і я прагнув внести свій вклад у цей процес. Вибір факультету початкової освіти був усвідомленим кроком на шляху до реалізації цієї мети.
-
Як промайнули для вас роки навчання на факультеті початкової освіти у нашому університеті?
Це був період інтенсивного навчання, творчого зростання та становлення мене як педагога. Я з вдячністю згадую роки, проведені в університеті, за знання, досвід та атмосферу взаємопідтримки.
-
Чи справдились Ваші очікування від навчання на факультеті?
Безумовно. Факультет надав мені ґрунтовну теоретичну базу та практичні навички, необхідні для успішної роботи вчителем початкових класів. Отримані знання стали фундаментом для моєї подальшої наукової діяльності.
-
Де Ви працюєте? Яку посаду займаєте? Який досвід роботи маєте?
Я працюю на кафедрі музикознавства та вокально-хорового мистецтва Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини на посаді доцента. Маю досвід викладання у вищій школі 20 років.
-
Які труднощі виникають у роботі з учнями початкових класів? (відповідь з позиції викладача педагогічного університету)
У роботі зі студентами, майбутніми вчителями початкових класів, важливо формувати не лише професійні знання, а й особистісні якості, педагогічну майстерність, здатність до емпатії та розуміння дитини.
-
Чи були викладачі, котрі вас надихали?
Так, звісно. На моєму шляху зустрічалися викладачі-наставники, які своїм прикладом запалили в мені інтерес до науки, творчості та педагогічної діяльності. Наприклад викладач «Методики викладання музики у початкових класах» - Сирота Зоя Миколаївна.
-
Що б ви порадили тим, хто тільки починає навчання на цьому факультеті?
Бути допитливими, цілеспрямованими, не боятися викликів та відкривати для себе нові горизонти знань адже все можливо у нашому житті.
-
Які три якості, на вашу думку, є найважливішими для вчителя початкових класів?
Любов до дітей, професіоналізм та безперервне прагнення до самовдосконалення.
-
Чи є у вас улюблені методики викладання, які ви використовуєте на практиці?
У своїй викладацькій діяльності я надаю перевагу інтерактивним методам навчання, які стимулюють активність студентів, розвивають їх критичне мислення та творчі здібності. Що стосується вокальних методик то я віддаю перевагу методиці викладання Сета Ріггса.
-
Що, на вашу думку, потрібно змінити в освітній програмі для покращення її якості?
Вважаю, що важливо постійно оновлювати зміст освітніх програм відповідно до сучасних вимог, інтегрувати в навчальний процес інноваційні технології та забезпечити тісну взаємодію з практикою.
-
Яких компетентностей вам не вистачало на початку своєї професійної діяльності?
На початку професійного шляху було бажання охопити все й одразу, бракувало досвіду в розстановці пріоритетів та ефективному плануванні часу.
-
Як ви працюєте з батьками учнів для створення спільного освітнього простору? (перефразуємо для роботи зі студентами)
У спілкуванні зі студентами важливо створювати атмосферу довіри та взаємоповаги, бути відкритим до діалогу та співпраці.
-
Як ви заохочуєте дітей до навчання?
Намагаюся мотивувати студентів до активного навчання, розкриваючи перед ними перспективи професійного розвитку та самореалізації.
-
Чи використовуєте інтерактивні або інноваційні методи навчання?
Так, у своїй викладацькій практиці я активно використовую інтерактивні та інноваційні методи навчання, зокрема, проблемні лекції, дискусії, кейси, рольові ігри, інформаційно-комунікаційні технології.
-
Який найбільший виклик ви зустріли як учитель і як ви його подолали?
Одним із найбільших викликів для мене є необхідність постійно адаптувати методи викладання до змін в освітньому середовищі та індивідуальних особливостей студентів. І на щастя чи нажаль цей процес є безперервним.
-
Яким своїм досягненням ви найбільше пишаєтеся?
Пишаюся своїми випускниками, які успішно працюють в освітній сфері та досягають значних результатів. Багато випускників стали відмінними вчителями, дехто став відомим співаком.
-
Чи згадуєте студентське життя? Розкажіть про найяскравіші свої спогади.
Студентські роки - це незабутній час молодості, дружби та творчого пошуку. Згадую фестивалі, конкурси, студентські вечори - все це було наповнене яскравими емоціями та враженнями.
-
Розкажіть про найкумедніший випадок з Вашого студентського життя.
Якось на практиці в школі ми зі студентами готували виставу до свята. Один зі студентів, який грав роль зайчика, забув слова і почав імпровізувати. Вийшло дуже смішно і несподівано. Насправді таких випадків було дуже багато.
-
Які з вивчених предметів найбільше подобались?
Мене завжди приваблювала музика, тому я і залишився працювати в університеті на кафедрі музикознавства та вокально-хорового мистецтва.
-
Згадайте себе в студентські роки.
Це був енергійний, допитливий та сповнений ідей юнак.
-
Які риси з віком змінились, що залишилось? Як взагалі ви б могли охарактеризувати себе тодішню?
З віком приходить досвід, витримка, вміння аналізувати та робити висновки. Але ентузіазм та любов до справи залишилися незмінними.
-
Чи спілкуєтесь ви зараз із своїми одногрупниками?
Нас було не так багато, тому звичайно, ми підтримуємо зв'язок, зустрічаємося на заходах університету і не тільки, ділимося новинами та спогадами. Більшість одногрупників також працює на педагогічній ниві.
-
Як ви продовжуєте навчатися або вдосконалювати свої навички?
Постійно підвищую свою кваліфікацію, беру участь у наукових конференціях, публікую статті, слідкую за новинками в галузі педагогіки та музичного мистецтва.
-
Чи плануєте здобувати додаткову освіту або підвищувати кваліфікацію?
Так, планую продовжити наукові дослідження та здобути науковий ступінь доктора педагогічних наук та отримати звання професора.
-
Якби Ви мали можливість повернутися, що б Ви зробили інакше?
Мабуть, ще більше часу приділяв би вивченню музики та іноземних мов.
-
Які професійні важливі якості Ви здобули на факультеті? Як це допомагає Вам зараз?
Факультет сформував в мені такі важливі професійні якості, як комунікабельність, толерантність, вміння працювати в команді, аналізувати та розв'язувати проблеми.
-
Ваш меседж до теперішніх студентів.
Вірте в себе, наполегливо працюйте над досягненням мети і ніколи не зупиняйтеся на досягнутому. Всім успіху!