ОСВІТА СЬОГОДЕННЯ: ПРОФЕСІОНАЛІЗМ, ПАРТНЕРСТВО, ІННОВАЦІЇ

28 квітня на базі Лабораторії модернізації початкової освіти відбувся всеукраїнський науково-практичний семінар «Шляхи реалізації практичної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта в умовах сьогодення», організований старшим викладачем кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі Любов’ю Байдюк
01

02

Захід пройшов в дружній, професійній атмосфері, зібрав 74 учасники — серед них досвідчені педагоги, викладачі закладів вищої освіти, вчителі-практики та здобувачі освіти, які невдовзі стануть учителями нової генерації. Семінар став платформою для змістовного діалогу, обміну ідеями, сучасними підходами до організації практичної підготовки майбутніх фахівців початкової освіти.

Тематика семінару охопила чотири ключові напрями:

  1. Партнерська взаємодія закладів вищої та загальної середньої освіти

Учасники обговорили важливість системної співпраці між ЗВО та школами як запоруку успішного проходження студентами педагогічної практики.

Цінними були виступи:

Дарини Моклюк, педагога-організатора Перчунівського ліцею, яка поділилася досвідом взаємодії школи й університету в умовах воєнного стану;

Сергія Підгурського, вчителя початкових класів з Одеського ліцею №84, який детально висвітлив тему документації у школі та способів уникнення «паперового стресу».
03

  1. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя

Обговорювалися освітні інструменти, методи розвитку педагогічної майстерності, лідерських якостей та критичного мислення.

Свої ідеї презентували:

Олена Крохмальна (вчитель початкових класів та інформатики Лукашівська філія опорного закладу освіти Синюхинобрідський ліцей Миколаївської області) — про інноваційні освітні технології у професійному становленні молодих педагогів;
04

Анастасія Аксьоненко (викладач-стажист кафедри виховних технологій та педагогічної творчості) — про важливість проєктної діяльності як чинника формування активної громадянської позиції;
05

Оксана Луців (вчитель початкових класів Початкової школи «Первоцвіт» Львівської міської ради) — з виступом про педагогічну культуру як базову цінність учителя;

06

Віта Мельничук (викладач кафедри теорії початкового навчання) — презентувала тему «Критичне мислення як складова медіаосвіти».
07

  1. Використання цифрових технологій у практичній підготовці

Цей блок зібрав надзвичайну кількість практичних кейсів із застосування цифрових рішень у процесі навчання.

Доповідачі поділилися своїм досвідом:

Анна Гречина (вчитель початкових класів ТОВ «Приватний ліцей «Ай Діти» м. Київ) — з практичними прикладами впровадження EdTech;

Інна Ковтанюк (викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій) — про інфографіку та інфодизайн в освіті;
08

Валерій Іванчиков (начальник управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Доброславської селищної ради) і Богдан Станчук (заступник директора з навчально-виховної роботи Доброславського ліцею) — про вплив проєктного навчання на мотивацію учнів;
09

10

Катерина Чередайко (вчитель англійської мови Кищенецького ЗЗСО І–ІІІ ступенів) — з методичними порадами щодо цифрової підготовки вчителя англійської мови.

  1. Інклюзивна освіта в контексті професійної підготовки

Тематика інклюзії викликала особливий інтерес серед учасників.

Було розглянуто типові труднощі, помилки та шляхи підготовки вчителя до інклюзивного класу:

Юлія Медведєва (логопед мовного простору «Звукодім») — про помилки педагога в інклюзивному середовищі;
011

Тетяна Вальтер (вчитель початкових класів Ліцею ім. Т. Шевченка Ямпільської МР Вінницької області) — про практичну підготовку майбутніх учителів до роботи з дітьми з ООП;
012

Валерія Кармазіна (вчитель початкових класів Чорноморської спеціальної школи) — з оглядом методів інклюзивного навчання.

Яскравим завершенням заходу стало тренінгове заняття від Валентини Пісняк, арттерапевта та фасилітатора програми UNICEF «Місток: розумію, підтримую, допомагаю», яка провела практикум на тему: «Особливості організації роботи з дітьми з ООП в умовах воєнного стану».
013
014

015

Семінар засвідчив, що:

- Професійна підготовка вчителя — це спільна справа закладів вищої освіти та закладів загальної середньої освіти;

- Інновації, інклюзія та цифровізація мають бути інтегровані в систему підготовки фахівців з першого курсу;

- Педагогічна спільнота здатна до мобілізації, обміну досвідом і впровадження нових ефективних практик попри всі виклики.

Дякуємо всім учасникам за натхнення, професіоналізм і спільну роботу над тим, щоб освіта майбутнього була якісною.