ЧЕБАН Галина Миколаївна, у 2021 році закінчила Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, факультет початкової освіти та здобула кваліфікацію: ступінь вищої освіти «Магістр» спеціальності «Початкова освіта».
Інтерв’ю:
Що вас надихнуло обрати факультет початкової освіти?
Я обрала факультет початкової освіти, тому що завжди відчувала покликання працювати з дітьми. Мене надихає їхня щирість, відкритість і прагнення пізнавати нове. Я вірю, що саме в початковій школі закладаються основи майбутнього успіху дитини, її ставлення до навчання та життя загалом. Мені важливо бути тією людиною, яка допомагає дітям відчути впевненість у своїх силах, розвиває їхні таланти та виховує в них допитливість.
Як промайнули для вас роки навчання на факультеті початкової освіти у нашому університеті?
Я щаслива, що серед бурхливих океанів навчальних закладів знайшла для себе найкращий-Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Роки навчання на факультеті початкової освіти промайнули дуже насичено та цікаво. Це був період інтенсивного професійного та особистісного зростання. Викладачі дали нам не лише знання, а й надихали своїм прикладом, мотивували розвиватися. Окрім навчання, університет подарував мені нових друзів, незабутні спогади та впевненість у виборі професії. Я вдячна за ті знання та досвід, які отримала тут, і з теплом згадуватиму ці роки.
Чи справдились Ваші очікування від навчання на факультеті?
Повністю. Навчання було цікавим, практики пізнавальними і корисними. Ну і, звичайно, найкращі викладачі.
Де Ви працюєте? Яку посаду займаєте? Який досвід роботи маєте?
Зараз я працюю в Комунальній установі «Гандрабурівський ліцей Ананьївської міської ради» в мальовничому гарному селі Гандрабури Подільського району Одеської області на посаді вчителя початкових класів. Мій педагогічний стаж 38 років.
Які труднощі виникають у роботі з учнями початкових класів?
Труднощів у роботі з моїми «Чомусиками» ніяких не виникає, адже головне моє завдання - це виховувати у дітей інтерес до знань, самостійність у навчанні. Маленький учень добре вчиться лише тоді, коли він переживає успіх, хоча б невеликий.Тому постійно шукаю відповіді на питання:
- Як не погасити вогник цікавості дитини, а розпалити справжній факел?
- Як навчити дитину вчитися?
- Як уникнути пасивності учнів на уроках?
- Як «свій» урок зробити «їхнім» уроком?
- Як учительське «треба» перетворити на учнівське «хочу»?
Відповіді на ці та інші запитання знаходжу, впроваджуючи у практичну роботу інноваційні технології та ігрові прийоми, придумуючи щось своє, що дає можливість учням не відсиджувати, а проявляти себе - як особистість та як дружня, організована команда .
Чи були викладачі, котрі вас надихали?
Отриманий диплом магістра з відзнакою – це моя чергова перемога, досягнення. Цим завдячую насамперед декану факультету початкової освіти Якимчуку Борису Андрійовичу та його заступникам, за створення комфортних умов навчання і звісно ж усім талановитим і мудрим викладачам, які з нами співпрацювали, та їх підтримці. Та особливої подяки заслуговують: Кравчук Оксана Володимирівна, Вахоцька Ірина Олександрівна, Якимчук Ірина Павлівна, Осадченко Інна Іванівна, Шевчук Ірина Василівна, Сивоконь Ольга Леонідівна, за їхній мудрий підхід до справи, професіоналізм, креативні ідеї, коректні і вчасні настанови, завжди «крок назустріч», вміння створити «ситуацію успіху» для всіх і для кожного.
Які три якості, на вашу думку, є найважливішими для вчителя початкових класів?
Яким повинен бути вчитель на думку учнів і батьків? Розумним і здатним зрозуміти, сучасним, харизматичним, справедливим – обов'язково скажуть учні. Має любити дітей, бути ерудованим, вимогливим – доповнять батьки. Можна доповнити цей список якостей наступним: вчитель має бути професіоналом, патріотом, гуманістом і альтруїстом. Але я вважаю, що насамперед вчитель початкових класів-це людина, якій батьки довіряють найцінніше – своїх дітей, свою надію, своє майбутнє. Педагог повинен бути яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, джерелом глибоких і різноманітних знань, адже саме від нього залежить характер дитини.
Що, на вашу думку, потрібно змінити в освітній програмі для покращення її якості?
Вважаю, що освітньо-навчальна програма готує хороших, кваліфікованих спеціалістів. Але на мою думку, варто більше уваги приділити практичній підготовці студентів, адже саме реальний досвід роботи з дітьми допомагає найкраще засвоїти теоретичні знання. Також корисним було б включення сучасних інтерактивних методик викладання, цифрових інструментів та інноваційних технологій, які активно використовуються у школах. Окрім того, важливо розширити курси з психології, особливо ті, які стосуються роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Це допоможе майбутнім педагогам бути більш готовими до викликів сучасної школи.
Як ви працюєте з батьками учнів для створення спільного освітнього простору?
Намагаюсь бути доброзичливою, щирою, відвертою у роботі з батьками. Проводжу батьківські збори як традиційні, так і інтерактивні. Надаю консультації, організовую спільне дозвілля (чаювання, невеличкі походи), залучаю батьків до кола педагогічної діяльності, зацікавлюю їх освітньо-виховною діяльністю, як необхідністю розвитку власної дитини.
Як ви заохочуєте дітей до навчання?
Вчителем стала за покликанням серця, тому його частинку віддаю своїм учням. Щоразу, переступаючи шкільний поріг, думаю, як краще провести урок, щоб моє слово дійшло до розуму і серця кожного учня. В своїй роботі керуюсь принципом: полюби дитину такою, якою вона є і, водночас, допоможи їй стати кращою. Добре пам’ятаючи слова: «Учитель залишається учителем доти, поки вчиться» систематично і наполегливо працюю над собою. Тому на уроках намагаюсь створити позитивну атмосферу, демонструючи важливість відповіді кожної дитини, навіть якщо вона не зовсім правильна. Бо навчання – це процес, де кожен може припуститися помилки, але важливо не боятися помилитись, а вміти зрозуміти і виправити. Використовую систему нагород.
Чи використовуєте інтерактивні або інноваційні методи навчання?
Працюючи 38 років на педагогічній ниві намагаюсь впроваджувати різні технології навчання. Завжди знаходжу шляхи до дитячих сердець через вивчення і впровадження інноваційних технологій педагогічної практики. На уроках використовую: диференціацію та індивідуалізацію навчання, проблемний підхід під час вивчення нового матеріалу, розвиток пізнавальної самостійності учнів, краєзнавчий напрямок навчального процесу. Час лине швидко. Змінюється життя. Приходять до школи все нові й нові учні, тому навчати і виховувати їх потрібно теж по-новому. Використання інтерактивних технологій – це самоціль. Це лише засіб для досягнення такої атмосфери в класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню й доброзичливості, дає можливість дійсно реалізувати особистісно-орієнтоване навчання. Застосування інтерактивного навчання здійснюю шляхом використання фронтальних та кооперативних форм організації навчальної діяльності учнів, інтерактивних ігор та методів, що сприяють навчанню учнів.
Отже, навчальний процес будую так, щоб сприяти свідомій співучасті особистості, яка освоює предмет, у відтворенні його змісту.
Яким своїм досягненням ви найбільше пишаєтеся?
Кожна людина в житті, на будь-якому її етапі, намагається чогось досягти, перевершити самого себе, розкрити внутрішній потенціал для нових звершень. Для мене найбільшим досягненням є отримання, в 55 років, диплома магістра з відзнакою, факультету початкової освіти, одного з найкращих університетів країни - Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
Чи спілкуєтесь ви зараз із своїми одногрупниками?
Так, спілкуюсь. Багато з них стали моїми друзями.
Якби Ви мали можливість повернутися, що б Ви зробили інакше?
Важко відповісти, але я б точно нічого не змінювала в плані вибору університету, факультету та спеціальності.
Ваш меседж до теперішніх студентів.
Цінуйте час навчання, адже ці роки – найкраща можливість для розвитку, здобуття знань і самореалізації. Будьте активними, не бійтеся пробувати нове та ставити запитання. Використовуйте кожну нагоду для практики й самовдосконалення, адже саме зараз ви закладаєте основу для своєї майбутньої професії. І головне – вірте в себе, адже ваша праця як педагога має величезне значення для суспільства. Будьте натхненними, щирими й завжди відкритими до навчання – як зараз, так і в майбутньому.
І наприкінці хочу сказати, що Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини - це Університет людяних, сучасних, цікавих, креативних та високопрофесійних та товариських людей. Сердечно ДЯКУЮ нашим талановитим і мудрим викладачам за те, що Ви є, за те, що вклали в нас чимало старань та ніколи не шкодували своїх емоцій, часу та турботи для нас. ДЯКУЮ, за цікаві лекції і якісні знання, за розуміння, підтримку і розраду, за професіоналізм і терпіння!
Бажаю Вам творчої наснаги та життєвої енергії, щастя, міцного здоров'я і родинної злагоди. Хай доля дарує добро, благополуччя, професійні успіхи і досягнення! Хочеться, щоб якнайшвидше настав мир і тиша в нашій Україні, щоб було лише мирне небо над головою, спів птахів замість сирен, і ми знову з Вами зустрілися у стінах нашого прекрасного Університету.
З повагою випускниця 2021року,
факультету початкової освіти,
староста 261 групи
ЧЕБАН ГАЛИНА МИКОЛАЇВНА