СОКУР Марина Валеріїна, у 2024 році закінчила Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, факультет початкової освіти та здобула кваліфікацію: ступінь вищої освіти «Магістр» спеціальності «Початкова освіта професійна кваліфікація Вчитель початкових класів закладу середньої освіти».
Працює в м. Христинівка Черкаська область Христинівський ліцей №1 на посаді Вчитель початкових класів.
Покликання на соцмережі
https://www.facebook.com/share/14maLiyUzk/?mibextid=wwXIfr
Інтерв’ю:
- Що вас надихнуло обрати факультет початкової освіти?
Від вчителя залежить зростання дитини як особистості та вмотивованість учня.
- Як промайнули для вас роки навчання в на факультеті початкової освіти у нашому університеті?
Неймовірно цікаво, повчально.
- Чи справдились Ваші очікування від навчання на факультеті?
Так справдились.
- Який досвід роботи маєте?
У процесі навчання вчитель закладає не тільки фундамент знань, а й формує світогляд, характер учнів, їх ставлення до людей, до країни; виховує почуття дружби, доброти, милосердя, любові до природи. У своїй роботі я опираюся на педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського, широко використовую концептуальні основи його гуманістичної педагогіки.
- Які труднощі виникають у роботі з учнями початкових класів?
Багато труднощів у навчальній діяльності молодших школярів утворюють замкнуте коло, в якому кожен небажаний фактор спочатку викликається зовнішніми обставинами, а потім породжує інші небажані фактори, послідовно підсилюючи один одного. Вираз негативних емоцій дорослим до дитини є сильним подразником для неї, який не мобілізує, а блокує її активну увагу, пригнічує здатність сприймати, мислити, виснажує нервову систему. Зовнішнім проявом проблем дитини в навчанні є конфлікти з оточуючими, зокрема батьками.
- Чи були викладачі, котрі вас надихали?
Так мене надихала на роботу Наталка Дудник, Олена Кірдан.
- Що б ви порадили тим, хто тільки починає навчання на цьому факультеті?
Навчатися, розвиватися, цікавитися всім тим з чим пов’язана дана професія. Не боятися іти до своєї мети.
- Які три якості, на вашу думку, є найважливішими для вчителя початкових класів?
1-вміння зацікавити навчанням, надихати учнівство, 2- розуміння дітей, вміння знаходити з ними спільну мову, 3- комунікабельність, відкритість до спілкування.
- Чи є у вас улюблені методики викладання, які ви використовуєте на практиці?
Використовую різні методики: активні, інтерактивні тощо. І створюю власні.
- Що, на вашу думку, потрібно змінити в освітній програмі для покращення її якості?
Потрібно забезпечити всі школи сучасними технологіями. Впровадження Менторської програми. Підтримка професійного розвитку вчителів.
- Яких компетентностей вам не вистачало на початку своєї професійної діяльності?
Учитися бути разом(саморегуляція, стійкість)
- Як ви працюєте з батьками учнів для створення спільного освітнього простору?
З метою вироблення спільних дій вчителя, батьків, узгодження чи визначення своїх позицій доцільно проводити зустрічі за «круглим столом». Такі зустрічі дозволяють розширити виховний кругозір не тільки батьків, а й самих учителів.
- Як ви заохочуєте дітей до навчання?
Хвалю процес, а не результат. Дарую дитині переживання успіху. Критикую вже вмотивованих учнів. Виявляю допитливість і заохочую дослідженнями.
- Чи використовуєте інтерактивні або інноваційні методи навчання?
Так використовую різні методи.
- Який найбільший виклик ви зустріли як учитель і як ви його подолали?
«Навчати і вчитися – це великий виклик сьогодення»
- Яким своїм досягненням ви найбільше пишаєтеся?
Знаннями, перемогами у конкурсах, олімпіадах моїх здобувачів освіти.
- Чи згадуєте студентське життя? Розкажіть про найяскравіші свої спогади. Розкажіть про найкумедніший випадок з Вашого студентського життя.
Звісно згадую це чудові моменти які назавжди залишаться у моєму житі.
- Які з вивчених предметів найбільше подобались?
Кожен потрібен і цікавий.
- Згадайте себе в студентські роки. Які риси з віком змінились, що залишилось? Як взагалі ви б могли охарактеризувати себе тодішню?
З часом змінюється все.
- Чи спілкуєтесь ви зараз із своїми одногрупниками?
Так.
- Як ви продовжуєте навчатися або вдосконалювати свої навички?
Приймаю участь у різних навчальних процесах. Розвиваюся з часом у ногу.
- Чи плануєте здобувати додаткову освіту або підвищувати кваліфікацію?
Так постійно підвищую кваліфікацію, і навчаюся.
- Якби Ви мали можливість повернутися, що б Ви зробили інакше?
Хотіла б попрацювати в різних куточках світу, щоб знайти мінуси та плюси вчительства.
- Які професійні важливі якості Ви здобули на факультеті? Як це допомагає Вам зараз?
Навчання протягом життя – це і є важливі якості.
- Ваш меседж до теперішніх студентів.
«Дорогі студенти!!! Будьте наполегливими, вірте в мрію та цілеспрямовано йдіть до цілі. Успіхів Вам у Ваших досягненнях».
В університеті дається чудова підготовка майбутнього вчителя до роботи в школі лише в тому випадку, якщо ти впевнений у правильності вибору своєї професії. Особисто я отримала колосальний досвід та змогу реалізувати себе у вчительській роботі. Мені дуже подобається наш університет ім.. П. Тичини і я рада, що обрала саме наш заклад для отримання професії вчителя.
Я вкотре переконалася, що професія вчителя – це правильний вибір у моєму житті.
І про вчителя я хочу сказати словами В. О. Сухомлинського «Програми в усіх школах одні й ті ж, підручники однакові, але школи різні, тому що різні вчителі. Школа — це передусім учитель. Особистість учителя — наріжний камінь виховання.».