ПАВЛОВСЬКА Оксана Анатоліївна, у 2021 році закінчила Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, факультет початкової освіти та здобула кваліфікацію: ступінь вищої освіти «магістр», спеціальності «Початкова освіта».
Покликання на соцмережі
Блог 1-Д класу https://1-dclassnvk.blogspot.com/
Блог вчителя https://pavlovskaart.blogspot.com/
Сторінка вчителя інстаграм https://www.instagram.com/oksana.pavlovs_ka?igsh=cTB2NHFxczVnNWMz
Інтерв’ю:
Наше життя можна поділити на певні періоди і кожен період – це певні зміни, професійні досягнення та досвід. В освітньому осередку пройшло моє дитинство, спершу вирішила стати вихователем та керівником зображувальної діяльності, захоплювалась дитячою психологією, закінчила з відзнакою Уманське педагогічне училище. Далі вирішила себе спробувати в ресторанній справі, потім була на керівних посадах соціальної сфери, але б де не працювала завжди знаходила час для впровадження проєктів для дітей. Тому у 2013 році відкрила власну дитячу креативну студію. Активно готовила дітей до школи і вирішила удосконалити свої знання, уміння та навички здобувши другу вищу освіту, вчителя початкових класів. Сумнівів не було ні хвилини, що вступити повинна у наш найкращий педагогічний заклад. Де завжди панує відкритість та щирість, професійна компетентність. Протягом навчання, не дивлячись на те, що була заочна форма, отримала чималеньку валізу нових знань, приємно здивувала постійна підтримка викладачів, їх мудрі поради. У мене лише теплі спогади про роки навчання в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
Працюю в ОЗО «Софіївсько-Борщагівський ліцей», вчителем початкових класів. У минулому році випустила свій перший випуск і пишаюсь своїми, вже зараз, п’ятикласниками. Зараз працюю із своїм 1-Д класом. Клас НУШ з використанням інтерактивної програми «Розумники» (Edugames). У кожної дитини є свій нетбук, підручники, зошити і ми вміло поєднуємо всі види навчальної діяльності.
У роботі з дітьми, так і з батьками у мене не виникає труднощів, завжди панує атмосфера співпраці, допомоги, розуміння, підтримки. Гарними помічниками є знання, які отримали на лекціях із психології, педагогіки. Але враховуючи, що у нас одна школа в селі, житлових комплексів багато, тому в класі 39 учнів і це подвійне навантаження на вчителя, яке, нажаль, не продумане системою оплати праці. Звичайно, хочу звернути увагу на вік дітей, коли вони йдуть до першого класу. Не завжди шестирічки психологічно, фізично, морально готові до викликів навчання, різниця у віці в адаптаційному періоді сильно відчутна, це також відповідний виклик для вчителя початкових класів, для прикладу: формування завдань різної складності, концентрація уваги у дітей різна тощо. Але – це виклики сьогодення в освіті, тому вчитель початкових класів завжди самоудосконалюється, підвищує свій професійний рівень і знову ж повертаємось до періоду навчання в університеті, де разом з викладачами вміло розбирали кожну вікову особливість учня.
Для майбутніх вчителів початкових класів – пам’ятайте, що «Розум дітей – на кінчиках його пальчиків», тому підвищуйте свої професійні якості у арт-педагогіці, арт-терапії, нейропсихології. Будьте для дітей наставником, проводьте заняття цікаво в ігровій формі, але не забувайте за зрозуміле пояснення теми уроку. Перед вами маленькі зернинки, які, як колосочки вбирають ваші слова-сонячні промінчики, тому важливо правильно вживати слова, не засмічуючи свою мову, і проводити урок на позитивній нотці. Співпрацюйте з батьками, вибудовуйте свою тріаду: вчитель-діти-батьки. Для вчителя важливо бути креативним, комунікабельним, володіти інформаційними технологіями.
На жаль, у мене чимало питань до освітньої діяльності в початковій школі. Починаючи від щоденних тем, які дитина має засвоїти за один урок до сертифікації вчителів. Коли в Україні війна, постійні тривоги, то хочеться, щоб МОН нарешті задумалось за якісне навчання, облегшивши програми, а не лише заявляла про «Освітні втрати»…Це особисто моя думка.
У мене одні з найкращих батьків, батьківські зустрічі у нас проходять незвично, ми можемо виїхати на пікнік, обговорити нагальні питання та разом із дітьми провести дозвілля. Також у своїй практиці використовую арт-терапевтичні вправи, наприклад, змоделювати «Моделі: учень, учитель, батьки, адміністрація», таким чином, батьки напідсвідомості розбирають негативні та позитивні сторони навчального процесу, часто даючи відповіді на свої питання через малюнок, бесіду тощо.
У початковій школі відсутнє бальне оцінювання, лише вербальне та формувальне. Але для заохочення, п’ятий рік поспіль, використовую кольори веселки. Коли учень гарно працює на уроці - його зелений колір, коли є помилки – помаранчевий, або жовтий, але це не привід засмучуватись, тому що завжди проговорюємо на що потрібно звернути увагу.
Світ не стоїть на місці, особливо в сфері інтерактивних технологій, тому завжди навчаюсь та удосконалюю свої професійні компетентності.
Найбільший мій виклик, був цього навчального року – це коли в класі 39 учнів, хоча випустила 40-к, нушенят, НУШ, але цьогорічні першокласники - це клас, який використовує інтерактивну програму, діти працюють з нетбуками. У попередні роки кількість дітей у таких класах була до 25. Але не дивлячись на велику кількість учнів, завдяки батьківській підтримці, моїм хлопчикам та дівчаткам, їхній старанності – я впоралась із цим викликом і успішний період адаптації першого класу пройшли всі 100%.
Пишаюсь своїми учнями, попередніх років, які брали участь та займали призові місця у шкільних конкурсах. Також постійно проводжу майстерки, тренінги, обласні семінари для вчителів початкових класів. Є автором практичного посібничка із підготовки до школи та марафонів «Словесна мандрівка», «Емоційне здоров’я».
Машина часу – казковий транспорт. Сісти до неї та переміститись, щоб щось змінити у професійній сфері чи навчанні?! Ні, не хочу, бо все важливе у кожному періоді життя.
Вдячна навчанню в університеті, воно було пізнавальним, інколи – викликом для подолання певних сумнівів; за мудрі поради та настанови Тетяни Яківни, які завжди використовую у своїй педагогічній діяльності.
Вдячна за роки навчання.
Дорогий учитель початкових класів, ти — не лише навчаєш дітей читати, писати й рахувати, але й надихати їх мріяти, пізнавати світ і вірити у власні сили.
Кожна дитина – це промінчик сонечка, а кожен клас – особливий, бо він твій Всесвіт. Навчайте з любов’ю та продовжуйте навчатися самі, бо світ змінюється, і найкращі вчителі — ті, хто готовий змінюватися разом із своїми учнями. Будьте креативними, комунікабельними, терплячими, відкритими, сповненими натхненням, і нехай кожен ваш день буде прикладом того, як можна робити світ кращим. Роки пройдуть, будуть і злети, і падіння, але й буде гордість за своїх учнів та майбутнє нашої держави!