ЗАХИСТ ПРАКТИКИ: ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ
2 грудня 2024 року відбувся захист виробничої (педагогічної) практики здобувачів вищої освіти 261 та 262 груп заочної форми навчання та 261 групи денної форми навчання факультету початкової освіти.
Здобувачі освіти представили звіт про виконану роботу, описавши конкретні завдання, які вони виконували, а також методи і підходи, які застосовували під час роботи в школах. Студенти розповідали про організацію уроків, взаємодію з учнями та використання психолого-педагогічних стратегій у навчанні.
Студенти ділилися прикладами успішних моментів та труднощів, з якими вони стикалися під час практики. Вони обговорювали методи роботи з різними категоріями учнів та застосування сучасних педагогічних технологій.
Звіт кожного студента оцінювався керівниками практики за комплексом критеріїв, що включали організацію навчального процесу, застосування інноваційних методів та індивідуальний підхід до учнів.
Захист практики відбувся в змішаному форматі (очний для студентів денної форми навчання та онлайн для студентів заочної форми через платформу Google Meet), що дозволило кожному студенту зручно презентувати свою роботу та отримати зворотний зв'язок від викладачів і керівників практики.
Проходження практики в початковій школі залишило надзвичайно позитивні враження та стало важливим етапом у професійному розвитку майбутніх педагогів. Це був не тільки досвід, але й можливість застосувати теоретичні знання на практиці, а також зрозуміти, наскільки важливою є роль вчителя в житті кожної дитини.
Під час захисту практики здобувачі вищої освіти поділилися своїми враженнями:
«Практика дозволила побачити, як насправді організовується навчальний процес в початковій школі. Я зрозуміла важливість індивідуального підходу до кожного учня, врахування їхніх потреб і інтересів» - Аліна Багладей.
«Спілкування з дітьми принесло велику радість і задоволення. Спостерігати, як учні засвоюють нові знання, розвивають свої навички та проявляють цікавість до навчання – це величезне задоволення для будь-якого педагога» - Тетяна Чеботар.
«Важливим було застосування методик, які ми вивчали на факультеті, в реальних умовах. Це допомогло мені зрозуміти, які методи і підходи найкраще працюють на практиці, а також де я можу вдосконалювати свої навички» - Юлія Луценко.
«Звісно, практика не обійшлася без труднощів. Іноді складно було організувати уроки так, щоб кожен учень отримував необхідну увагу, а також управляти увагою всього класу, особливо якщо клас був великим або діти виявляли труднощі з дисципліною. Однак ці виклики стали важливим досвідом для подальшого розвитку моїх педагогічних умінь» - Марія Резнік.
Після презентацій студенти отримали рекомендації та конструктивні зауваження від керівників практики, що допомогло їм оцінити свої сильні сторони та визначити напрямки для подальшого розвитку у професійній діяльності.
Загалом, захист практики показав високий рівень підготовки студентів факультету початкової освіти. Більшість студентів продемонстрували хороші результати, вміло застосовуючи теоретичні знання на практиці, що свідчить про ефективність організації педагогічної підготовки в університеті.